Zuider Eiland Avontuur - Reisverslag uit Coffs Harbour, Australië van Anniek en Donna - WaarBenJij.nu Zuider Eiland Avontuur - Reisverslag uit Coffs Harbour, Australië van Anniek en Donna - WaarBenJij.nu

Zuider Eiland Avontuur

Blijf op de hoogte en volg Anniek en Donna

27 Januari 2014 | Australië, Coffs Harbour

Ons vorige verhaal is alweer even geleden, toen we net na Oud&Nieuw op het Zuider Eiland waren aangekomen. Dus bij deze ons hele Zuider Eiland Avontuur!

4 Januari vertrokken we in de middag naar Westport. Onderweg gestopt om een wandeling in de stromende regen te maken, wel weer zeehonden gezien. En 's middags zijn we met de jetboat op een rivier gegaan, heel gaaf en hard met 360 graden spins!
De volgende dag gingen we naar Franz Josef voor een paar dagen. Onderweg nog bij de Pancake Rocks gestopt, mooi om te zien! Weer in de regen aangekomen bij het hostel helaas. De volgende dag stond de Ice Explorer op het programma: met een helicopter de Franz Josef gletsjer op, om daar 3 uur rond te lopen en klimmen en daarna met de helicopter terug, echt heel gaaf! Bij terugkomst lekker opgewarmd in de hot tub. Ook de volgende dag verwarming opgezocht, omdat het alweer stortregende, in de hot pools, lekker! 's Avonds nog geprobeerd een bungy te winnen met limbo, maar helaas.

8 Januari op naar Wanaka, onderweg bij de Mirror Lakes gestopt, waarin we een perfecte weerspiegeling konden zien van Mount Cook, de hoogste berg van NZ. De volgende dag op weg naar Queenstown nog bij Puzzling World Wanaka gestopt, met allerlei illusieruimtes, heel grappig! Daarna vlak bij Queenstown gestopt bij een van de bungylocaties om te betalen voor die van ons, nu kunnen we niet meer terug aah! Het hostel in Queenstown was top, een van de beste van NZ en erg nieuw, met balkon!! 's Avonds meteen uitgegaan, was een topavond!
De rest van de week in Queenstown ongeveer elke dag uitgegaan, beetje gewinkeld, gerelaxed, bergje beklommen en natuurlijk de bungy!! Allebei hebben we de Nevis bungy gedaan van 134 meter hoog, wauw!! En daarna kon Donna er al geen genoeg meer van krijgen, dus deed ze meteen de Nevis Swing erachteraan! Een andere dag ging Anniek toch ook nog maar een keer, dit keer van de Ledge bungy van 46 meter hoog met uitzicht op Queenstown. Na onze bungy onszelf beloond met een megaburger van de Fergburger, jammie!
Tussen al die uitgaansavonden wilden we wel een keer een rustig avondje, aangezien we er de volgende dag uit moesten. Maar dat lukte niet helemaal haha, we dachten bingo is een rustig avondje, tot we bij aankomt een gratis biertje krijgen, Donna de $50 bar tab wint (dus jagerbombs, cider en baco) en daarna nog gratis drankje in de vaste club, top avond!
De volgende dag naar Milford Sound. Toen voegde Sanne zich weer bij ons na twee dagen oh zo leuke Deep South trip, jeej! De busreis was erg lang, maar wel heel mooi met hoge bergen en veel sneeuw. Daarna op de boot door Milford Sound, helaas bewolkt maar wel mooi, en toen weer de lange weg terug.
De laatste dag in Queenstown nog uit eten geweest met de Deense meiden om het af te sluiten en een super avond uit!

De volgende dag (17 januari) op naar Lake Tekapo, onderweg gestopt bij Lake Pukaki, wat een super mooi lichtblauw meer! Ook Tekapo is erg mooi, hostel aan het blauwe meer en heerlijk weer met zon. De volgende dag helaas afscheid genomen van de Deense meiden en toen gingen Sanne en Donna mountainbiken en Anniek een stukje wandelen. De dag erna vroeg eruit om met de bus naar Mount Cook te gaan. Daar een paar uur gewandeld richting de berg, met sneeuw en gletsjers hoog boven ons. Op tijd weer teruggegaan naar het dorp, omdat het daarna keihard ging regenen. Daarna met de bus weer terug en 's avonds weer film gekeken.

20 Januari naar Christchurch, wat een saaie stad, niks te doen. 's Avonds laatste avondmaal gedaan bij de pizzeria met Sanne, dit was onze laatste avond samen.. Wat gaan we d'r missen! De volgende dag naar Kaikoura voor de Whale Watching, die helaas door slecht weer niet doorging. Toen maar daar rondgelopen en nog een keer geluncht met Sanne. Daarna afscheid genomen van haar en terug naar Christchurch, waar we de volgende dag vertrokken naar het vliegveld, op naar Sydney!

Dit was ons Nieuw Zeeland avontuur, wat een geweldig land en super 6 weken waren dit!! Op naar the next chapter, Australia!

P.S. Foto's uploaden op deze site duurt erg lang en is veel werk, dus we zetten ze vooral op Facebook!

• 27 Januari 2014 - 13:14

Paul En Inge:

dat jullie het nog niet zat zijn....;-)

• 27 Januari 2014 - 16:09

Jolanda:

Lieve meiden, wat een fantastische dingen beleven jullie daar! En dan dat lekkere weer, ben hier vanmorgen door een sneeuw/hagelbui moeten gaan. leuk dat we zo op de hoogte blijven van wat jullie beleven. geniet ervan!! xx

• 27 Januari 2014 - 16:28

Jacobus Van Beek:

meiden wat doen jullie allemaal leuke spannende dingen. Nog heel veel plezier samen, geniet ervan.

• 27 Januari 2014 - 19:48

Mama:

Leuk,leuk,leuk..heel veel plezier in Australie op naar nieuwe avonturen xxx

• 28 Januari 2014 - 15:01

Richard:

Fantastische verhalen die me weer even meenemen naar de tijd dat ik met de rugzak down under ging. Geniet ervan en blijf veel schrijven...Richard

• 02 Februari 2014 - 16:14

Frans:

Prachtig,geniet ervan

• 10 Februari 2014 - 14:54

Jolanda Biesot :

Zo jullie weten wat vakantie vieren is..!! Mooi hoor ,echt van alles gezien en gedaan, wat een conditie moeten jullie hebben. Nog veel plezier en groetjes uit Monster x