Amazing Australia - Eastcoast - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Anniek en Donna - WaarBenJij.nu Amazing Australia - Eastcoast - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Anniek en Donna - WaarBenJij.nu

Amazing Australia - Eastcoast

Blijf op de hoogte en volg Anniek en Donna

27 Februari 2014 | Australië, Airlie Beach

Heej iedereen!!
We beseften opeens hoe lang het wel al niet geleden is dat we hier van ons hebben laten horen, gewoon nog niks sinds we in Australië zijn! En dat is ondertussen alweer ruim een maand haha! Dus bij deze, sit back and enjoy!

Woensdag 22 januari zijn we aangekomen in Sydney. Daar natuurlijk de Harbour Bridge en Opera House bekeken, naar Darling Harbour gegaan en Bondi Beach bezocht. Wat ons als eerste opviel was de heerlijke warmte vergeleken met Nieuw Zeeland, dit wordt 2,5 maand genieten! Op 26 januari hebben we in deze stad ook Australia Day gevierd, echt zo leuk! Overdag veel livemuziek in parkjes en 's avonds een super gave vuurwerkshow in Darling Harbour.

Na Sydney zijn we voor 2 daagjes naar Coffs Harbour gegaan, heerlijk een hostel aan het strand, waar we een gratis tourtje met een medewerker hebben gedaan waarbij de we Big Banana hebben bezocht en onze eerste wilde kangoeroes hebben gezien!

Na Coffs volgde Byron Bay, tot nu toe nog steeds onze favoriete plek. Zo'n heerlijke relaxte sfeer hangt daar, weer hostel aan het strand en gebodyboard. 's Avonds veel uitgeweest bij Cheeky Monkeys, waar iedereen op de picknicktafels en -banken danst, geweldig! In Byron hebben we ook een aantal mensen ontmoet die we nu nog steeds elke keer overal tegenkomen, zo leuk!! En hier is het ook dat we voor het eerst in Annieks droomauto hebben gereden (meegereden, maar toch): een Volkswagen T1! Tot slot hebben we in Byron nog een dagtripje naar Nimbin gedaan, een leuk hippiestadje met als afsluiting een heerlijke BBQ.

Na Byron Bay vertrokken naar Surfers Paradise, waar niet gesurft wordt zoals de naam doet vermoeden, maar gefeest! Hier zijn we weer een tijdsgrens overgestoken, waardoor het verschil nu 9 uur later dan Nederland is. Over Surfers kunnen we kort zijn: feesten en strand haha.

Volgende stop: Brisbane. Na veel negatieve verhalen van medereizigers toch besloten 2 nachten te boeken en zeker geen spijt van, leuke stad! 's Avonds een boottochtje gedaan over de rivier met de verlichte skyline naast je, overdag naar de lagune geweest en best of all: naar Lone Pine Koala Sanctuary geweest waar we een koala hebben geknuffeld en kangoeroes hebben gevoerd!

Na Brisbane volgde Noosa, een leuke badplaats maar wat lastiger voor backpackers, omdat alles best verspreid ligt. Hier ook weer heerlijk genoten op het strand, wilde dolfijnen gezien tijdens een wandeling door het National Park en een mooie zonsondergang boven de lagune bekeken.

Next stop: Rainbow Beach, een klein dorpje waar de meeste reizigers eigenlijk alleen maar heengaan om hun Fraser Island tour te doen. Maar aangezien wij die van Hervey Bay zullen doen, hebben wij het hier gewoon rustig aangedaan. Anniek heeft hier voor het eerst gesurft, was zo leuk! Op een heel mooi strand met gekleurde rotsen en lange golven, ging meteen heel goed! En ook daar weer wilde dolfijnen gezien, blijft zo gaaf...

En na Rainbow Beach was het op naar Hervey Bay, vanuit waar we onze Fraser Island tour gingen doen. Dit is het grootste zandeiland ter wereld en ja, er is inderdaad heel veel zand.. Maar wat is het een gaaf eiland! Super mooie blauwe meren met hagelwitte stranden bezocht, een meer met dr. Fish visjes erin en zelfs een haai zien zwemmen! En overdag en 's nachts wilde dingo's gezien! De hele tour was een 4wheeldrive tag along, wat inhield dat we met een groep van 34 mensen in 4 grote jeeps over het eiland reden. De eerste auto werd gereden door onze tourguide Damien, oftewel Damo, de rest van de auto's bestuurden we zelf, wat een heerlijk gevoel is dat om heerlijk over het strand te scheuren! We konden ons echt geen betere groep wensen, iedereen was geweldig en echt topavonden op het eiland en een afterparty in het hostel gehad. En om Fraser voor ons samen te vatten kunnen we maar 2 dingen zeggen: 'How's your minge?' en 'Don't forget your dingo stick!'

Na ons geweldige avontuur op Fraser Island door naar Agnes Water/1770, een klein rustig dorpje waar voor het laatst gesurft kan worden langs de oostkust. Hier zijn we lekker bijgekomen van Fraser en hebben we uiteraard gesurft, waar Anniek nu nog steeds de blauwe plekken van heeft als bewijs haha. Maar naast surfen hebben we nog iets gaafs gedaan, namelijk de Scooteroo tour! Dit is een tour waarbij je als echte biker op een scooter gaat rijden, die eruit ziet als een mooie motor, compleet met plaktattoos, leren jack en helm met vlammen. Was een heerlijk gevoel om lekker hard te scheuren over de heuvels daar en ook weer wilde kangoeroes gezien. Ohja en nog een van de beste dingetjes van Agnes Water: we hadden een 10 persoonskamer met eigen badkamer voor ons 2en!

Om bij onze volgende bestemming, Airlie Beach, te komen moesten we de nachtbus nemen, bleh.. Maar eenmaal aangekomen in dit plaatsje zijn we weer helemaal blij! Een klein stadje met een mooie lagune (want in de zee kunnen we niet meer zwemmen door de kwallen..), leuke winkeltjes en genoeg mogelijkheden om te stappen. Hier zijn we dan ook nu al bijna een week, waar we helaas gedag hebben gezegd van iedereen van Fraser Island. Maar daar hebben we natuurlijk wel eerst nog even een paar keer goed mee gefeest, zeker omdat Donna hier ook vorige week jarig was!! Dat hebben we 2 keer goed gevierd, waarbij op de 2e avond ook nog iemand anders van Fraser jarig was, dus dat waren topavonden!
En nu is het donderdag en vertrekken we morgen na bijna een week wachten eindelijk voor 3 dagen op een boot naar de Whitsundays!! Na alle verhalen van iedereen hier kunnen we echt niet wachten..

Tot de volgende keer maar weer!!

• 27 Februari 2014 - 06:53

Lize:

My god meiden wat klinkt het toch allemaal heerlijk. Ik ben inmiddels aan het aftellen: over 4 weken vertrek ik naar Thailand. Geniet er nog even van daar en tot snel!!

XXX

• 27 Februari 2014 - 07:29

Mariska Van Eijk :

Wat een avontuur !!!!!!! Zo super leuk om te lezen en dan de foto's op FB de vrolijkheid spat er van af ! Veel plezier en kijk nu al uit naar het volgende verslag xxx Maris

• 27 Februari 2014 - 09:22

Wilma Louwerman:

Volg Vanaf het begin jullie verhalen! Geweldig! Wat een ervaring!
    Heel veel plezier nog en Genieten!:-)
    Groet,
    Wilma Louwerman

• 27 Februari 2014 - 20:01

Oma En Opa:

Anniek en Donna wij hebben genoten van jullie verslag uit Australia wat zien jullie veel
    genieten maar van .wij zijn jaloers op het mooien weer bij jullie.ook de foto's op fb
    zijn leuk om te zien
    groetjes van ons

• 27 Februari 2014 - 21:55

Mama:

Hoi meiden, wat een geweldige reis..en weer een leuk verhaal.
    Heel veel plezier at Whitsundays xxx

• 05 Maart 2014 - 15:49

Mariëtte:

Ha meiden, gaaf om jullie verhalen te lezen.
    Krijg gewoon zin om ook weer down under te gaan.
    Ik blijf facebook in de gaten houden om te zien waar jullie zijn.
    Geniet ervan!
    Groetjes van Mariëtte