Thailand! - Reisverslag uit Chiang Rai, Thailand van Anniek en Donna - WaarBenJij.nu Thailand! - Reisverslag uit Chiang Rai, Thailand van Anniek en Donna - WaarBenJij.nu

Thailand!

Blijf op de hoogte en volg Anniek en Donna

30 April 2014 | Thailand, Chiang Rai

Sawadee kaa!

Nu we 3 uur op een bus zitten te wachten dachten we, het is wel weer een keer tijd voor een verhaaltje. Ons laatste verslag eindigde met het moment dat we Australië verlieten en nu staan we op het punt om Thailand alweer (tijdelijk) te verlaten: op naar Laos!

Een maand geleden (tijd gaat snel..) kwamen we aan in Bangkok, waar we een paar dagen hebben rondgekeken en geshopt. Ook hebben we daar een fietstocht gedaan met Lize! Na 3 uur helaas alweer afscheid van haar moeten nemen maar over 10 dagen zagen we elkaar alweer. Tijdens deze eerste dagen verbaasden we ons al snel over hoe goedkoop hier alles is, niet normaal! Maar ook daar wen je snel aan hoor en dan vind je dingen opeens te duur, terwijl het nog steeds veeeeeel minder kost dan thuis haha.

Na Bangkok begon het eilandhoppen met als eerste stop Koh Tao (na een nachtbus en boot vanaf Bangkok). Op Koh Tao een Engelse jongen die we 3 maanden eerder in Nieuw Zeeland hadden ontmoet tegengekomen! Toen afgesproken om over een paar weken een stuk samen te reizen. Ook hebben we daar allebei een duikcursus gedaan, Donna haar Advance (ze had haar Open Water al) en Anniek haar Open Water! Alle duiken gingen echt super bij ons allebei, heel gaaf!

Het volgende eiland was Koh Samui, waar we dankzij lieve zus Lize in een heerlijk resort aan zee verbleven! Zij was daar ook, dus met z'n 3en lekker decadent genoten een paar dagen.

Na Koh Samui was het op naar Koh Phangan, waar we een paar geweldige dagen hebben gehad. Allereerst verbleven we, weer dankzij Lize, in een privéhutje OP het strand. Op dit eiland hebben we Thais Nieuwjaar, oftewel Songkran, gevierd: een groot watergevecht de hele dag! Overal op straat blije locals en toeristen met waterpistolen, hele emmers en overal muziek. Echt een geweldige manier om het nieuwe jaar in te luiden in de warmste maand in Thailand! 's Avonds naar de Jungle Party geweest, de pre-party voor het Full Moon feest de volgende dag. Wat een gaaf feest is de Full Moon zeg! Iedereen in neonkleuren, het hele strand gevuld met muziek en dansende vrolijke mensen, die allemaal doorgaan tot de zon weer opkomt! Met veel geluk nog veel bekenden van andere eilanden en zelfs Australië tegengekomen, top avond/nacht/ochtend!

De volgende stop was Koh Phi Phi, een heel mooi eiland aan de andere kant van Thailand. Hier waren de stranden zoals je ze van Thailand bedenkt, met hoge stijle groene rotsen en prachtige baaien. Hier hebben we weer 2 keer gedoken, waarbij we gave dingen hebben gezien, zoals een schildpad, octopus, lionfishes en baby Nemo's! Ook hebben we Maya Bay, bekend van de film The Beach, gezien en zijn we middagje naar Monkey Beach geweest, een paradijsje met apen! En verder natuurlijk leuke feestjes op het strand 's avonds met vuurdansers!

Next stop: Phuket. Vooral veel Engelsen, Russen en resorts, dus nog even 2 goeie dagen liggen op het strand. 's Avonds uit in een mega barstreet met overal ladyboys, hoeren en advertenties voor pingpongshows. Toch maar besloten zo'n show te gaan zien, nog steeds geschokt.. Het beste om het te beschrijven: Google het maar..

Na Phuket was het heerlijke eilandleven helaas over, met een vlucht naar Chiang Mai. Wat een geweldige stad! Daar hebben we weer de Engelse jongen van Nieuw Zeeland gevonden en sindsdien reizen we samen. Een dagtochtje gedaan met olifanten, een longneckstam, zwemmen in een waterval en raften op een lege rivier en veel geshopt op de avondmarkt en zondagmarkt. Ook nog een dagje ziplinen gedaan, wat gaaf was dat! Aan een touw door de jungle roetsjen over afstanden van 5 tot 300 meter, abseilen van 40 meter en vooral heel veel lol hebben met de tourguides, of monkeys zoals ze zichzelf toepasselijk noemden. En nog een middagje naar de Tiger Kingdom geweest om te knuffelen met baby- en megatijgers, heel gave experience, zeker omdat de tijgers erg goed behandeld werden daar.

Na Chiang Mai met de bus naar Chiang Rai om de White Temple te zien. De mooiste tempel die we tot nu toe hebben gezien! Helemaal wit met overal kleine glinsteringen.

En nu zitten we in de bus van Chiang Rai op weg naar Laos, om daar ongeveer 2 weken door te brengen, zin in!! Weer een nieuwe ervaring en een land voor op ons groeiende lijstje.

Doei!!

• 30 April 2014 - 09:07

Mama Marjan:

wat een prachtig verhaal weer, never a dull moment haha! Veel plezier nog in Laos meiden. Ben benieuwd wat jullie daar allemaal nog gaan doen.

xx

• 30 April 2014 - 12:37

Mama:

Te gek, wat jullie allemaal meemaken, nog heel veel plezier in Laos, geniet er nog maar lekker van, het is nu aftellen (voor ons dan) :)
    Dikke knuffels xx

• 30 April 2014 - 13:52

Mariëtte:

Weer erg leuk om jullie verslag te lezen. Jullie maken veel mee en zien een hoop. Leuk om andere backpackers weer in een heel ander land tegen te komen.
    Donna, ik snap dat je moeder aan het aftellen is. 17 mei (op mijn verjaardag) komen jullie weer thuis. Je bent uitgenodigd!
    Anniek, ik denk dat jouw moeder ook druk aan het aftellen is; zeker met 2 dochters in een ver land!
    We zullen blij zijn als jullie allemaal weer veilig thuiskomen. Geniet nog maar effe!

Groetjes van Mariëtte xxx

• 30 April 2014 - 20:47

Lize:

Yes!!! Heb alweer heimee!! Geniet ervan schatjes voor je het weet zijn jullie alweer terug!!

xx