Daar is ie dan! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Anniek en Donna - WaarBenJij.nu Daar is ie dan! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Anniek en Donna - WaarBenJij.nu

Daar is ie dan!

Door: Anniek & Donna

Blijf op de hoogte en volg Anniek en Donna

19 December 2013 | Nieuw Zeeland, Auckland

Daar is ie dan, ons eerste verhaaltje! Ondertussen zijn we al ruim een week onderweg, gaat zo snel! Laten we bij het begin beginnen. Over de vier vluchten kunnen we kort zijn: het was kut en lang. Lokale tijd 18:30 eindelijk geland in Auckland en om 21:00 in ons eerste hostel. Na de eerste nacht goed te hebben geslapen de stad verkend. Maar meteen begonnen bij de Sky Tower, aangezien we die niet konden missen tijdens het lopen. Deze toren is met 328 meter de hoogste van het zuidelijk halfrond. Met de (hele snelle) lift konden we tot 220 meter met een top uitzicht. Toen lekker uitgerust in een van de mooie stadsparken en boodschappen gedaan. Ons eerste backpackmaaltje: spaghetti bolognese met komkommer. En toen kwam de jetlag voor Anniek vooral, die heeft de hele nacht niet geslapen en Donna een paar uurtjes. De volgende dag nog maar een extra nachtje in Auckland geboekt, zodat Anniek de hele dag in bed kon blijven liggen (bleh). Donna is toen de stad verkennen, lekker in het park (Albert Park) gezeten en boodschapjes gedaan. Avondeten: tomatensoep haha!
Maandag 16 dec namen we om 10:30 de bus naar Paihia in Bay of Islands, waarbij we de boodschappen in de bus hebben laten liggen, zonde!! Erg leuk hostel daar met zwembad en hottub!
De volgende dag onze eerste echte activiteit: een boottocht om wilde dolfijnen te zien en ermee te zwemmen! Om half 1 vertrokken met mooi weer, maar de storm begon ons al bijna in te halen. Uiteindelijk begon het te regenen en verderop zelfs onweer. Na 3 uur rondjes varen hadden we t al aardig gehad, maar toen stopte de boot opeens want er waren dolfijnen in zicht! Het waren er heel veel, soms wel 10 tegelijk en ze kwamen naast de boot en sprongen steeds uit het water, echt super! Toen kregen we het seintje dat we mochten zwemmen, dus Donna racete haar kleren uit en ging erin haha! Anniek bleef (door diepwaterangst zo op open zee) toch maar op de boot, maar kon daardoor wel nog meer foto's maken. Bij Donna zwommen de dolfijnen echt onder haar door, zo gaaf! Uiteindelijk is er 2 keer gezwommen, alleen de laatste keer zag Donna kwallen, dus die wist niet hoe snel ze terug moest naar de boot haha! En de dolfijnen gingen toen toch ook alweer weg en die kun je echt niet bijhouden. Uiteindelijk duurde de 4 uur durende tocht ruim 4,5 uur, omdat we dan toch zo lang mogelijk bij de dolfijnen konden blijven. 's Avonds in het hostel was er livemuziek van een erg leuke jongen met een gitaar.
Woensdag 18 dec de dag begonnen in een internetcafe om de Kiwi Experience bus te boeken, waarmee we vrijdag 20 dec onze reis echt gaan beginnen. Om onze route te bekijken, zoek op Kiwi Experience en dan de Sheepdog pas, die gaan we komende 5 weken doen! Daarna heerlijk ijsje gehaald en toen de ruim 4 uur durende bus naar Auckland teruggenomen. Dit keer in een ander hostel met 1persoonskamers, niet erg gezellig maar wel goed voor de nachtrust haha!
Vandaag (do 19-12) hebben we weer door de stad gelopen en nu zitten we weer in Albert Park dit verhaaltje te typen op de telefoon met lokaal internet! We hebben allebei een simkaart gekocht met internet en dus een nieuw nummer voor een maand, zodat we whats appen. Onze nummers zijn 0064 022 129 7508 (Anniek) en 0064 022 129 7507 (Donna).
Dit was het weer voor vandaag, morgen vertrekken we naar Hot Water Beach en Cathedral Cove!
Groetjes uit het zonnige Auckland!
P.s. De foto's volgen nog! Eerste indruk van het land is super, prachtige natuur met dennenbomen en palmbomen naast elkaar!

• 19 December 2013 - 07:00

Lize:

Jeej super leuk meiden!!

• 19 December 2013 - 07:32

Rien:

Hoi meiden, leuk om jullie verhaaltje te lezen. de bustour is een goed plan. ik heb het bekeken en daar ga je leuke dingen zien. Als we terugdenken aan de verhalen van John en Gerda over hot water beach zal dat best leuk zijn om daar een berichtje over te sturen. Veel plezier verder. Msgien in t weekend ff skypen of face timen? xx

• 19 December 2013 - 07:39

Melissa:

Woow klinkt super! Geniet ervan meiden!!

• 19 December 2013 - 10:09

Petra:

klinkt allemaal super meiden, heel leuk om jullie verhaal te lezen en te weten wat jullie meemaken.
    geniet ervan en tot het volgende verslag.
    groetjes Petra.

• 19 December 2013 - 12:35

Tante Caroll:

Hoi meiden
    Wat leuk om te lezen hoe het jullie vergaat. Ik ben veel te vroeg geboren anders had ik zo mee gegaan.
    Geniet er van Groet Caroll

• 19 December 2013 - 13:05

Mariëtte:

Ik sluit me aan bij vorige sprekers; het is leuk om jullie verhaal te lezen.
    Gaaf hoor om te zwemmen met wilde dolfijnen...
    Veel plezier met jullie Kiwi experience trip.
    Groetjesss van Mariëtte

• 19 December 2013 - 13:13

Jacobus Van Beek:

Geweldig zulke spannende trips, veel plezier met jullie bustour!

• 19 December 2013 - 15:24

Paul & Inge:

Leuk meiden...geniet ervan. We gaan jullie volgen

• 19 December 2013 - 16:04

Tante Joke En Oom Frans:

prachtig verhaal dames, ontzettend spannend allemaal, voor zover ik nu gelezen heb ziet het er al geweldig uit, veel genieten dus en doe voorzichtig met alles. Groetjes van ons.

• 19 December 2013 - 20:32

Mama:

Super om te lezen dat jullie het zo leuk hebben!!! nu al met dolfijnen gezwommen...wat een mooie dingen gaan jullie daar zien en meemaken..ik ben nu al nieuwsgierig naar de foto's en het volgende verslag, heel veel plezier xxx mama

• 19 December 2013 - 22:51

Corrie:

Hoi meiden.

Klinkt allemaal geweldig wat jullie doen. Heel veel plezier he! We zijn nu al nieuwsgierig naar
    de foto"'s en nog meer verhalen.

groetjes van alle Ottentjes!!